Kirke Saaby Skole

Trivsel

Børn spiller bold

Venskabsklasser

• Vi har venskabsklasser i Basen.
  • Venskabsklasser styrker følelsen af fællesskab mellem store og små og skaber tryghed

Klassemødet

• Klassemødet er en samtalestruktur, hvor børnenes stemmer bliver hørt.
  • Klassemødet ledes af en lærer og en pædagog, som har erfaringer med effekt og udbytte af møderne.
  • Emnerne kan være meget forskellige, men handler meget om trivsel og socialt samvær.

Den nationale trivselsdag

• Vi deltager i den nationale trivselsdag, som altid foregår den første fredag i marts.
  • Det er vores elevråd, der planlægger og gennemfører dagen med mange forskellige aktiviteter.
  • Nogle år er der planlagt fælles-kommunale events og dem deltager vi naturligvis også i.
  • De fælles-kommunale events er med til at skabe sammenhæng i Lejre Kommunes skoler og giver vores elever en unik chance for at møde børn fra andre skoler.

Emneuger på tværs

• To gange om året bryder vi det daglige skema og arbejder samme på kryds og tværs om emner, der optager os.
  • Hvert fjerde år er det store emne 'Såby Cidi', hvor skolen forvandles til et lokalsamfund med virksomheder, butikker, cafeer, borgmester og meget mere.
  • Det er en begivenhed som både børn og voksne ser frem til med stor begejstring.

Linjer

• Linjer i Klyngen etableres på tværs af 6. -9. årgang og er således med til at skabe tryghed og tillid til de øvrige elever i Klyngen.
  • Linjerne giver mulighed for at arbejde sammen med mange forskellige andre elever, og vi oplever hvert år elever, der finder nye arbejdsmakkere og venner.

Individuelle trivselssamtaler

• Kontaktlærerne gennemføre individuelle trivselssamtaler med alle børn i løbet af et skoleår og i forlængelse resultatet af Den Nationale Trivselsundersøgelse.
  • Det er gennem trivselssamtalerne at det enkelte barn kan have en udviklende og reflekterende samtale med en fortrolig voksen om barnets trivsel.

Faglig trivsel

Den faglige trivsel handler om at eleverne:

• Oplever sig inddraget i undervisningens planlægning, gennemførelse og evaluering
  • Oplever at have medindflydelse på undervisningen
  • Oplever at de kan få den hjælp de har brug for
  • Oplever at der er den fornødne arbejdsro
  • Og meget mere

Antimobbestrategi KSS

Shape Created with Sketch.